Jak dobrać buty i torebkę do sukienki?

Cześć kochani!

Dziś zapowiadany post dotyczący doboru dodatków do stylizacji. Na początek zaczniemy od najłatwiejszych ubrań w naszych szafach, czyli sukienki. Ja uważam, że sukienka to taki sposób na lenia: nie masz pomysłu co włożyć na siebie? Weź sukienkę i po kłopocie. Nie trzeba się zastanawiać jaka góra z konkretnym dołem będzie pasować i odwrotnie. Jedyne nad czym musimy się zastanowić to odpowiedni dobór butów i torebki.

W jaki sposób dobierać torebkę i buty do sukienki?

Na początek warto ustalić sobie taką bazę, w oparciu o którą będziemy tworzyć nasze zestawy. U mnie będą to czółenka marki Deichmann. Zdecydowałam się na te buty, ponieważ za pasem jesień i jeśli chodzi o sukienki to najczęściej będziemy je właśnie łączyć z butami na obcasie, takimi jak szpilki, czółenka czy botki. Poza tym myślę, że czarne, klasyczne buty każda z nas ma w swojej szafie.

Sposób pierwszy: total look

Co tu dużo pisać, jestem ogromną fanką total looków z wielu powodów, a już na pewno z tego względu, że łatwiej do nich dobrać dodatki czy kolejne warstwy ubrań. Na początek mała czarna, a więc czarne czółenka i czarna sukienka. Jeśli wybierzemy czarny total look łącznie z butami, to torebka może być tutaj naprawdę w dolnym kolorze - wystarczy dobrać ją do charakteru stylizacji. U mnie jest to mała, torebeczka w odcieniu ciepłego beżu. Miałam ją również na ślubie mojego brata, w połączeniu z czerwoną sukienką - beżowe buty i beżowa torebka stanowiły tło dla czerwonej, rzucającej się w oczy sukienki - przykład tutaj

Jak dobrać buty i torebkę do sukienki

Mam na sobie:

Czółenka: Deichmann - 2018 rok,

Rajstopy: Biedronka - 2020 rok,

Sukienka: Le chateau (wymiana ubrań) - 2015 rok,

Torebka: George (sh) - 2019 rok.


Sposób drugi: torebka w kolorach sukienki

Jeśli sukienka nie jest w jednym kolorze, ale w dwóch, wtedy można dobrać torebkę, która będzie łączyła wszystkie kolory razem, jak poniżej. Beżowo czarna torebka zawiera zarówno kolor podstawowy stylizacji - czerń (buty oraz koronkowe wstawki sukienki), jak i odcień główny sukienki - beż, różnica widoczna jest tylko w tonacji tej barwy. Nie gryzie się również tutaj koronka na torebce, jak i na sukience, wszystko ładnie ze sobą współgra. Dodatkowo torebka ma łańcuszek w kolorze srebra, więc wystarczy dobrać do całości delikatną srebrną bransoletkę i/lub kolczyki o podobnym splocie (jak z tego wpisu) i mamy kompletną stylizację.

Jak dobrac buty i torebke do sukienki?

Mam na sobie:

Czółenka: Deichmann - 2018 rok,

Rajstopy: Biedronka - 2020 rok,

Sukienka: wymiana ubrań - 2015 rok,

Torebka: sh - 2018 rok.


Sposób trzeci: torebka i buty w tym samym kolorze.

Sukienka z poniższego zdjęcia łączy w sobie trzy kolory (w tym czerń, która współgra zarówno z kolorem butów, jak i torebki). Dodatki są tutaj przysłowiową klamrą, która zamyka cały outfit. Wprowadzenie butów i torebki w innych kolorach (np. czarne czółenka i biała torebka), spowodowałoby, że ta sama stylizacja nie byłaby aż tak spójna, jak poniżej. Dodatkowo sukienka ma dość wyraźny wzór, dlatego dobrze jest postawić na stonowane, klasyczne fasony dodatków.

Sukienka w kwiaty

Mam na sobie:

Czółenka: Deichmann - 2018 rok,

Rajstopy: Biedronka - 2020 rok,

Sukienka: wymiana ubrań - 2015 rok,

Torebka: Pepco - 2018 rok.


Na dzisiaj to tyle z moich porad. Jak podobają się Wam takie posty? Jesteście zainteresowani kolejnymi takimi wpisami? Dajcie koniecznie znać! Napiszcie również co sądzicie o takich doborach torebki i butów do sukienki. Kierujecie się podobnymi zasadami? Jestem ciekawa Waszych odpowiedzi.

Przyjemnego dnia i do następnego! :)



Komentarze

  1. Ja zawsze stosuje 1 lub 3 metodę . Ale super ze pokazałaś jeszcze inny sposób

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej noszę albo czarną, albo beżową torebkę, więc nie mam jakiegoś większego problemu z jej dopasowaniem do ubrania.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam torebki w bieli, czerni i beżu, więc też klasyka, ale różnią się one fakturą, wzorami, więc nie każdy wybór jest na tyle oczywisty, na ile być powinien. ;)

      Usuń
  3. Bardzo fajne styliazacje. Czarne buty trzeba mieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na post, bardzo podoba mi się taka forma zaprezentowania tego jak dobierać buty i torebkę do stylizacji

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny wpis i piękne stylizacje :D U mnie zawsze coś musi być pod kolor :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :* Z tymi kolorami to tak różnie u mnie, jeśli chodzi o dodatki...

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ten rok dla mnie jest zdecydowanie spódniczkowy. Sięgnęłam po sukienki w tym wpisie, bo na nich najłatwiej jest pokazać, jak łączyć ze sobą dodatki.

      Usuń
  7. Świetne stylizacje :) Dobrze jest mieć torebkę w uniwersalnym kolorze, a najlepiej ze dwie lub 3, żeby stworzyć fajne kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja mam wszystkich siedem, tylko w trzech kolorach i taka ilość mi wystarczy (czasami myślę, że i tak o kilka za dużo :D), do tego dwie materiałowe torby na zakupy i mam takie możliwości kombinowania, a ostatecznie i tak sięgam po jedną, czy dwie ulubione.

      Usuń
  8. Świetnie napisane i super propozycje! :D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bardzo lubię torebki i mam w kilku kolorach:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. ale wyglądasz mega:) cudowne wyczucie stylu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej bardzo dziękuję! Zrobiłaś mi dzień tym komentarzem! :*

      Usuń
  11. Post ciekawy, bo pokazuje Twoje spojrzenie na kobiecą stylizację. Dzisiaj mamy wiele osób zwanych influencerami, którzy doradzają jak się ubrać. Twoje stylizacje są proste z przeznaczeniem dla zwykłej osoby. Myślę, że znajdą się osoby, które te porady wezmą sobie do serca.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja sama jestem zwykłą osobą i pokazuję tylko zawartość mojej szafy. Nie namawiam na niepotrzebny konsumpcjonizm, bo sama mam rok bez zakupów i wolę do takich rzeczy namawiać (stąd przy każdej rzeczy podaję rok, w którym dana rzecz trafiła do mnie, by pokazać, że nadal mam się w co ubrać, a "wiek" ubrania wcale nie wyklucza go z obiegu - jeśli wiesz o co mi chodzi :D).

      Usuń
  12. ja na wesela czasem niby biorę małą torebkę a zawsze potem biore jeszcze drugą na buty na zmianę i inne rzeczy ❤️
    Pozdrawiam i buziaki przesyłam ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami też tak mam, chociaż to akurat nie są propozycje na wesela. ;)

      Usuń
  13. Ja tam różnie dobieram torebki do ubioru w zależności od stylizacji i humoru. Gdzieś kiedyś słyszałam, że torebki wcale nie musimy dobierać do koloru ubrań a np. do koloru oczu, odcienia pomadki czy biżuterii i często idę tym tokiem. Podobają mi się twoje stylizacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo całkiem fajna koncepcja. Ja nie mam za bardzo kolorowych torebek, wiec aż tak nie zaszaleję. :D Z drugiej strony można dobierać makijaż i mani w zależności od ubrań i dodatków: im te pierwsze bardziej stonowane, tym te drugie bardziej odważne. Co kto lubi tak naprawdę.

      Usuń
  14. Mi się podobają takie posty 😀
    Wszystkie trzy stylizacje, również 😀
    Zazwyczaj stosuje sposób nr 1, czyli buty i sukienka w tym samym, lub zbliżonym kolorze 😀
    Bardzo przydatny i fajny post 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie 3 stylizacje bardzo mi się podobają :)
    Zaś wpis zawiera w sobie same cenne informacje :) Można poznać jak Twoim okiem wyglądają kobiece stylizacje :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dla Ciebie ten post ma aż tyle cennych porad - dziękuję za taki komplement. :)

      Usuń
  16. Bardzo przydatne porady i śliczne stylizacje <3 Zwłaszcza ta pierwsza sukienka wpadła mi w oko ;) Ja najczęściej wybieram torebkę i buty w tym samym kolorze, ale dwa pozostałe sposoby bardzo mi się podobają. Będę o nich pamiętać przy tworzeniu stylizacji tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś był to taki standard, że buty i torebka muszą być identyczne kolorystycznie, ja akurat się cieszę, że odchodzi się od tego na rzecz bardziej pokombinowanych połączeń.

      Usuń
  17. Bardzo ciekawy post :) kiedyś panowała zasada, że buty i torebka powinny być w tym samym kolorze, ale obecnie można zestawiać swobodnie buty i resztę stylizacji, według mnie to lepsze rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja szczerze mówiąc nie mam problemu z dopasowaniem torebki do mojego look'u. Czarne i białe torebki pasują do większości stylizacji :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze beżowe, więc teoretycznie mogę miksować do woli. ;)

      Usuń
  19. Buty zazwyczaj dobieram pod kolor sukienki, z torebkami jest różnie, zazwyczaj biorę czarną na złotym łańcuszku, którą mam w swojej szafie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna na złotym łańcuszku to taki klasyk, który do każdego połączenia się sprawdzi. :)

      Usuń
  20. Ciekawe wskazówki :) ja zazwyczaj kieruję się kolorem butów lub całej stylizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja uwielbiam nosić sukienki :) Staram się przeważnie, aby buty i torebka były w tym samym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubię, ale tego roku królują spódniczki. ;) Jeśli będą różnić się fakturą, to może wyjść całkiem fajne połączenie. ;)

      Usuń
  22. Druga stylizacja podoba mi się najbardziej, szczególnie ta torebka 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Niestety torebka jest bardzo wymagająca i nie zawsze ze wszystkim wygląda dobrze. Chyba do sukienek sprawdza się najlepiej.

      Usuń
  23. Fajne wskazówki i torebki super ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajne porady :) Druga stylizacja totalnie do mnie przemawia :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz