Ubrania codzienne, czyli garderoba na ciepłą wiosnę i lato

Dzień dobry wszystkim :)

Ostatni wpis dotyczył ubrań na specjalne okazje. Dziś dla odmiany chciałabym napisać o ubraniach i dodatkach codziennych w letniej i wiosennej garderobie.
Dla mnie okres, w którym wyciągam typowo letnie sukienki i krótkie spodenki rozpoczyna się od maja (niezależnie od tego, jaka pogoda jest za oknem) do sierpnia. Jeśli jest zimno, to w użyciu są również marynarki i cieliste rajstopy do sukienek i spódniczek.
W przypadku okresu letniego od lat tworzę sobie kapsułę według schematu, który pozwoli mi te ubrania spakować w walizkę i wyjechać na wakacje. Poniżej przedstawię Wam mój sposób na codzienną garderobę, która od razu staje się również garderobą wakacyjną (jeśli mam w planie również wyjazd).

Kapsułowa garderoba latem
Przede wszystkim latem tworzę całościowe stylizacje. Nie wiem, jak jest u Was, ale u mnie cały outfit jest przeważnie do założenia na raz, a potem idzie do prania. Dlatego nawet nie wymyślam połączeń jednej bluzki z trzema dołami, czy jednej pary spodni z pięcioma t-shirtami (zupełnie inaczej, niż w innych porach roku), tylko kompletuję sobie szafę w ten sposób. Zawsze też trzymam się zasady, by w szafie znalazły się następujące ubrania:

1. Sukienka
nie wyobrażam sobie jej nie mieć. Jednego lata wrzucam typowo letnią, długą, zwiewną, innego bardziej klasyczną, ale z oddychającego materiału.

OOTD spring 2023
1. Outfit 1: czyli wersja letnia sukienki w kwiaty.

Mam na sobie:
Sandały: geox - 2019 rok,
Sukienka: wymiana ubrań - 2015 rok,
Złoty komplet biżuterii (kolczyki + pierścionek): prezent - 2004 rok,
Torebka: second hand - 2019 rok

2. Klasyczna marynarka / ramoneska / ewentualnie bluza lub sweter w paski
Lato bywa różne, dlatego przydaje się również coś, co można zarzucić na siebie w chłodniejsze lub deszczowe dni. Ze względu na to, że tego lata nie mam urlopu i zapowiada się ono pod względem pracy i spotkań online, u mnie będzie to klasyczna, czarna marynarka.

Kapsulowa garderoba lato 2023
2. Outfit 1: wersja wiosenna sukienki oraz wersja do pracy. 

Mam na sobie:
Marynarka: New Yorker - 2017 rok

3. Krótkie spodenki
Kiedy, jak nie latem mamy je nosić, prawda?

OOTD summer 2023
3. Outfit 2: wersja domowa w wolnych dniach lub w bardziej swobodnym dniu w pracy. W takim stroju zabieram się również za większe, domowe porządki. 

Mam na sobie:
Klapki: Sprandi dla CCC - 2023 rok
Spodenki: vintage z mojej szafy (lokalny sklep) - 2008 rok (prawdopodobnie :))
Bluzka: wymiana ubrań - 2017 rok,
Naszyjnik: rodzinna pamiątka - ????

4. Letnia bluzka
Ta prezentowana poniżej jest z "porządnej" wiskozy (wykonana we Włoszech), jest dosłownie jak chmurka na ciele. Idealna na upały.

OOTD summer 2023
4. Outfit 2: wersja "wyjściowa" na zakupy, spacer.

Mam na sobie:
Sandałki: Jenny Fairy dla CCC - 2018 rok,

5. Spódniczka
Jeśli spodnie w mojej kapsule są właśnie w typowo letnim charakterze, to dorzucam do codziennych ubrań spódniczkę całoroczną, którą będę mogła połączyć z rajstopami, jeśli będzie zimno. Poza tym ma ona tak klasyczny wygląd, że nawet jak dłuższy czas będzie utrzymywała się chłodniejsza pogoda, to mogę połączyć ją z każdą zaprezentowaną dzisiaj górą. 

OOTD spring 2023
5. Outfit 3: wersja na chłodniejsze lato i obecną wiosnę.

Mam na sobie:
1. Balerinki: Lasocki dla CCC - 2023 rok,
2. Spódniczka: Reserved - 2010 rok,
3. Bluzka w paski: Cropp - 2016/2017 rok,
4. Srebrny komplet biżuterii (bransoletka + naszyjnik): prezent - lata 2008-2010,
5. Torebka: second hand - 2019 rok.

6. Pasiak
Uwielbiam bluzki w paski (zwłaszcza w tych klasycznych kolorach: białoczarnych lub granatowo - białych). Uważam, że właśnie latem prezentują się najlepiej.

OOTD summer 2023
6. Outfit 3: wersja na cieplejsze dni. Oczywiście zamiast balerinek mogę mieć na nogach sandały i też będzie wszystko ładnie ze sobą współgrało.


7. Jedna para długich, letnich spodni
Staram się, by nie były to jeansy, które można znosić w innych porach roku oraz inne spodnie całoroczne, tylko takie spodnie, które wkładam właśnie w tym okresie.

8. Biały t-shirt
Latem uwielbiam białe, monochromatyczne stylizacje (ewentualnie w jasnych, pastelowych odcieniach).

OOTD spring 2023
7. Outfit 4: wersja domowa, weekendowa.

Mam na sobie:
1. Spodnie: wymiana ubrań - 2014 rok,
2. T-shirt: wymiana ubrań (Atmosphere) - 2016 rok

9. Letnia marynarka / kurtka / cienki, sweterek
W tym roku stawiam na marynarkę w białym kolorze. Uważam, że właśnie latem prezentują się one najlepiej.

OOTD spring 2023
8. Outfit 4: wersja bardziej wyjściowa. Przy okazji tych spodni zobaczcie, jak przy doborze dodatków i białej marynarki, zupełnie zmienia się ich styl. To właśnie lubię w kapsułowej garderobie, że za pomocą małych sztuczek stylizacyjnych można zupełnie odmienić daną rzecz. 

Mam na sobie:
Torebka: z drugiej ręki - 2015 rok,
Marynarka: Reserved - 2018 rok
Sandały: Jenny Fairy dla CCC - 2018 rok

Tak prezentują się moje ubrania codzienne na ciepłą wiosnę i lato. Oczywiście wszystkie dodatki obowiązkowo w kolorach beżu, czerni i bieli, by zachować spójność kolorystyczną. Mając taką podstawę w postaci ubrań, mam gotowy plan na wakacyjną walizkę. Dorzuciłabym jeszcze kapelusz, strój i okulary przeciwsłoneczne. Marynarki wymieniłabym na kurtkę i bluzę, a w miejsce trzech par sandałów wzięłabym te najwygodniejsze i dołożyła sneakersy. 

Jestem ciekawa jak wygląda u Was tworzenie garderoby na późną wiosnę i lato? Czy w ogóle tworzycie taką garderobę, czy nosicie te same ubrania przez cały rok, a wakacyjna walizka wygląda zupełnie inaczej?

Do następnego!

Komentarze

  1. Ciekawy sposób komponowania garderoby- zestawami. Szczególnie podoba mi się zestaw z sukienką w róże i ten ostatni- ze spodniami w kratkę.
    Po zastanowieniu muszę stwierdzić, że takie zestawy komponowałam na większe imprezy. Na co dzień- tak jak piszesz- spodnie, czy spódnice i pasujące do tego T-shirty czy bluzki. Przyznam się, że nie mam w tej chwili żadnej marynarki, a kiedyś zawsze miałam. Poszłam w kierunku wygody - w narzutki, swetry rozpinane, różnego typu kurtki. Na ulicy mój wzrok przyciągają dobrane do figury marynarki.
    Ty w swoich- jasnej i czarnej świetnie wyglądasz, co potwierdza, że marynarka musi być niczym druga skóra.
    Pozdrawiam serdecznie. Dobrego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie królują sukienki, długie spodnie i t-shirty. Po krótkie spodenki sięgam rzadziej, bo nogi już nie te ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Outfit numer 4 to mój ulubieniec, chociaż ja pewnie zdecydowałabym się na jakieś białe sneakersy :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super stylizacje i świetnie inspirujesz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz