Srebro , czyli trend na poliester

Tej wiosny do łask wraca kolor srebrny, zarówno w ubraniach, jak i w dodatkach. Ja sama, gdy na bieżąco śledziłam trendy modowe i uwielbiałam kupować nowe ubrania, nieraz pisałam o metalicznym połyskubieliźnie w kolorze metalicznego srebrazłotych kurtkachsrebrnych butach. Ba! Nawet sama pokazywałam zawartość mojej szafy, zawierającą metaliczne ubrania. Co prawda były one swego czasu wystawione do sprzedaży, bo tak to jest, jak się człowiek zachłyśnie jakimś trendem, zbierze ubrań na potęgę, a później albo ich nie założy wcale, albo raz, jeden jedyny.


Srebro, czyli trend na poliester
1. Bevza Spring 2023 (źródło: https://www.vogue.com/) 

Tak, tak, to byłam dawna ja. Obecnie w nosie mam największe trendy, nie kupuję nowych ubrań od kilku lat (ewentualnie uzupełniam braki) i patrzę na ten trend z niepokojem, ponieważ sieciówki na pewno go podchwyciły i w sklepowe wieszaki uginają się od poliestrowych, srebrnych spodni czy swetrów. Sama mam ich jeszcze kilka w szafie i wiem, że nie są to składy przyjazne naszemu ciału i środowisku.  Nawet jeśli mamy obecnie powtarzalność jakiejś tendencji i srebrne topy tak szybko nie znikną ze sklepowych półek, to jednak ostatecznie nastąpi ich przesyt. Pisałam to już ostatnio, ale napiszę raz jeszcze, naprawdę chciałabym, żeby każdy producent odzieży, projektant, a nawet firmy niezwiązane z branżą fashion, ale zanieczyszczające środowisko, były w jakiś sposób odpowiedzialne za swoje czyny...

Jestem ciekawa co Wy sądzicie na ten temat? Wiadomo, że powinniśmy zacząć od nas samych, ale mnie ostatnio bardzo zdenerwował jeden komentarz vlogerki, która na zarzut jednej swojej widzki, o to, że zanieczyszcza środowisko wyrzucając sporą ilość kosmetyków do makijażu, odpowiedziała, by kierować w pierwszej kolejności pretensje do dużych koncernów paliwowych, eh... Czasami mam wrażenie, że moje starania mające na celu dbanie o naszą planetę, to walka z wiatrakami...

Mimo wszystko życzę Wam miłej niedzieli i do następnego!


Komentarze

  1. Podpisuję się, te marki powinny dokładać spore sumy, proporcjonalnie do zanieczyszczania, do ochrony środowiska. Nie wspomnę o wykorzystywanie ludzi. Też kupowałam, nie jestem bez winy, ale na szczęście moja skóra jest mądrzejsza. Ostatnio częściej szukam w second handach, trochę też dostaję używanych rzeczy od rodziny, rzadko co kupuję nowego, a jeśli już, to na lata :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy ten trend. Taki futurystyczny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię srebro ale raczej w biżuterii. Mam kolka sweterków z połyskującą nitką ale są ponadczasowe i raczej nie ulegnę nowym trendom. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, srebrne czy złote ubrania nie są ekologiczne. Przed Sylwestrem wstawiłam wszystkie moje "świecidełka" do komisu. Poszły w ciągu jednego dnia :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poliestru nie znoszę, okropność, ale kolor srebrny bardzo lubię, choć może nie mam ciuchów w metalicznych kolorach, to biżuterii jest sporo. Lubię pierścionki, bransoletki, wisiorki. Pozdrawiam ciepło! Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Trend nie dla mnie, nie mogę nosić poliestru, moja skóra gotuje się w takich ubraniach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Srebrny ładny... ale nie wiem czy do mnie pasuje. Może w biżuterii, ale czy w ubraniach? Na pewno nie kupię żadnej nowej bluzki pod wpływem trendu :D Już od wielu wielu lat korzystam z lumpeksów.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie jakoś ten trend nie przekonuje... O ile kilka ciuszków w metalicznych kolorach to bym może przygarnęła, tak w srebrnym czy złotym już nie.

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuję, miło mi przeogromnie! jeśli masz instagram to może będziesz miała ochotę mnie zaobserwować, bo na bloga zdjęcia trafiają z paromiesięcznym opóźnieniem, a na insta raczej na bieżąco i wrzucam tam więcej:)

    brawo za ten wpis! też coraz bardziej denerwują mnie te wszystkie trendy, kupowanie mnóstwa ubrań "na chwilę", sama od dłuższego czasu staram się bardzo ograniczać zakupy modowe i kupuję tylko to, co jest mi naprawdę potrzebne

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przemawia do mnie. Biżuterię tak noszę ale ubrania? Nie

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się Twoje podejście do trendów i kupowania ubrań. Często kupujemy rzeczy tylko dlatego, że są modne, a później nie wiemy co z nimi zrobić. Ważne, żeby kupować tylko te rzeczy, które naprawdę nam się podobają i będziemy chętnie nosić przez dłuższy czas.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie kupowałam czegoś, dlatego że jest modne. Zawsze kupowałam, co mi się podobało. Chodzę do second handów, a ciuchy które mi się "znudziły" oddaję dalej. Czasami może coś się trafi, że kupię i przypadkiem jest modne, ale nie kupuję tego na chwilę. Mam na "kilka sezonów" :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Co prawda srebrne dodatki zawsze stanowią jakiś ciekawy element, ale faktycznie, trzeba uważać na skład materiałów, aby nie szkodziły środowisku i naszemu zdrowiu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy trend choć wole złoto 😜

    OdpowiedzUsuń
  15. Też mam gdzieś trendy, no chyba, że coś trafi w mój pokręcony gust. Poliestru unikam, ale nie zawsze tak było, z wiekiem doceniłam jednak naturalne materiały. Jeśli chodzi o srebro, to lubię tylko w postaci biżuterii. Oczywiście, zgadzam się, że firmy powinny ponosić koszty, za zanieczyszczanie środowiska.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz